Zdravotní cvičení

- cvičení vhodné pro osoby všech věkových kategorií. Odstraňujeme rušivé vlivy svalového napětí, zkrácení, oslabení a poruchy koordinace, které vznikly důsledkem sedavého způsobu života nebo jinou nevhodnou činností.

-  má charakter rehabilitačního cvičení, při němž se kombinují cviky různých metod (Smíšek, Feldenkrais, Mojžíšová) a pomůcek. Cvičení je zaměřené na regeneraci páteře (tzv. SM systém) s prvky strečinku, Pilates a jógy. Jako cvičební pomůcky se používají malé míčky (overbally), speciální elastická lana (pro SM systém - Stabilizace a Mobilizace páteře), gumové pásy (therabandy) a podložky na cvičení. Pro individuální cvičení nabízím ještě velký míč, bosu a kmitací tyč. Při cvičení se protahují zkrácené svaly a posilují svaly ochablé, s cílem zmírnit (odstranit) bolesti pohybového aparátu.

Individuální cvičení v Čelákovicících na 30 minut si objednejte na mob.604 465 199.

Velké míče, BOSU
- cvičení je svým charakterem (cvičí se na sedací labilní ploše) zaměřeno na odstranění svalových disbalancí, zlepšení rovnováhy a koordinace pohybů, správné držení těla, protažení a posílení svalů.

Cvičení s malými míčky (overbally)
- vhodné pro osoby všech věkových kategorií a kondice, je zaměřené na vyrovnání svalové nerovnováhy (posílení ochablých svalů a protažení zkrácených svalů).

Pilates
- jeden z nejúčinnějších fitness programů zaměřený na zlepšování tělesného vzhledu a zvyšování kondice. Většina cviků se provádí na podložce na zemi. Cvičí se v pomalém, často individuálním, tempu. Cvičení zvyšuje pružnost těla, zlepšuje rovnováhu a koordinaci, formuje postavu. Je vhodné pro osoby všech věkových kategorií a kondice.

Cvičení „SM systém“ (Stabilizace a Mobilizace páteře)
- jde o cvičení podle originální metodiky MUDr. Richarda Smíška, který se zabývá problematikou regenerace páteře a léčby poruch páteře více než 30 let. Další informace o SM systému naleznete na www.spiralstabilization.com

Feldenkraisova metoda
- pomáhá uvědomovat si, jak se pohybujete, kde se v těle tvoří střediska napětí a kde zbytečně vydáváte energii na vykonání pohybu. Umožní objevit správné a účinné pohyby s vynaložením menšího úsilí, chce zlepšit koordinaci mezi mozkovou činností a pohybem a tím dosáhnout lepší kvality. Kvůli přetěžování jedné skupiny svalů a nedostatečnému využití jiné svalové skupiny dojde k nerovnováze (svalové dysbalanci) a časem se začnou projevovat nejrůznější potíže. Dochází k nadměrnému přetěžování určitých oblastí a jejich zbytečnému opotřebování. Vše může vést až k pracovní neschopnosti a operacím. Nezapomeňte, že nikdy není pozdě začít cvičit a často se těmto stavům dá vyhnout.